1. Plaća li se usluga Hospicija u Rijeci?
Ne. Usluga je potpuno besplatna. Materijalna
sredstva za rad ustanove su osigurana, dakle korisnik ne plaća ništa.
2. Koje kronične bolesti nisu indikacija za ulaz u Hospicij i zašto?
Hospicij nije
ustanova za skrb o kroničnim bolesnicima kod kojih se očekuje preživljenje dulje od tri mjeseca. Ovo
se najčešće odnosi na razne oblike demencije, na osobe koje su doživjele moždani udar i sl.
3. Kako su organizirane posjete u Hospiciju?
Posjete su dopuštene od 0-24. Članovi
obitelji mogu prespavati i biti uz postelju svog voljenog do posljednjeg trenutka. Obitelj ne daje
terapiju niti vrši stručnu njegu. Ako obitelj nešto treba za umirućeg, obraća se medicinskom
osoblju.
4. Vrši li Hospicij reanimaciju umirućih?
U načelu, reanimacija umirućih se ne vrši. To,
međutim, nikako ne znači da se vrši pasivna eutanazija nečinjenjem.
5. Kako ublažavate bol? Tko vrši izbor analgetika, anestetika?
Bol se ublažava čitavom
paletom danas dostupnih lijekova na osnovu procjene razine boli kod terminalnog bolesnika. Liječenje
boli provodi se najčešće kombinacijama analgetika koji se moraju uzimati u točno određenim
vremenskim intervalima. U slučaju jake boli koriste se opijatni analgetici u vidu tableta, kapi ili
naljepaka. Izbor analgetika vrši hospicijski liječnik.
6. Daje li se umirućem infuzija? Što kad prestane uzimati hranu i tekućinu?
Sve dok
umirući uzima tekućinu na usta nema potrebe za infuzijom. U slučaju dehidracije bolesnika infuzije
se daju.
7. Daje li se transfuzija krvi u Hospiciju?
Ne, u Hospiciju se ne daje transfuzija krvi.
9. Vršite li prijevoz bolesnika na preglede?
Bolesnici se u pravilu ne vode na preglede.
Budući se radi o terminalnom bolesniku to nije potrebno. Ukoliko se iznimno ukaže potreba za
pregledom specijaliste određene djelatnosti organizira se odlazak pacijenta u KBC Rijeka.
10. Tko brine o lijekovima, odnosno kakva je suradnja obiteljskog liječnika i Hospicija?
Suradnja obiteljskog liječnika i Hospicija je vrlo dobra. Liječnik iz Hospicija, ukoliko se za tim ukaže
potreba, kontaktira liječnika obiteljske medicine. Liječnik hospicija ordinira terapiju, a liječnik
obiteljske medicine izdaje recepte.
11. Do koje mjere se poštuje volja bolesnika ?
Volja bolesnika se u većini slučajeva poštuje.
Naravno, ako bi određeni zahtjev štetio bolesniku, on se ne može ispuniti.
12. Zadovoljavate li duhovne potrebe umirućeg?
Da, duhovne potrebe umirućeg se ispunjavaju i to
za svaku vjeroispovijest ponaosob.
13. Može li bolesnik napustiti Hospicij ako mu se stanje poboljšalo?
Ako se stanje bolesnika u
Hospiciju privremeno poboljšalo te se procijeni da je životni vijek bolesnika dulji od tri mjeseca,
bolesnik se otpušta iz Hospicija. Hospicij ne predstavlja ustanovu za stare i nemoćne.
14. Pripremate li obitelj kad je umirući na pragu smrti?
Da, obitelj se priprema za umiranje
svog voljenog člana. Većina članova obitelji, međutim, upoznata je sa stanjem bolesnika i prije dolaska u
Hospicij, no psihologica Hospicija pruža psihološku potporu obitelji i vrši pripremu obitelji za proces
žalovanja
15. Kakav je postupak kad osoba umre?
Djelatnik Hospicija ustanovljuje smrt i obavještava
policiju koja poziva mrtvozornika. Obitelj se oprašta s pokojnikom. Ako nije prisutna, obavještavaju se po
ranije uređenom dogovoru o načinu i vremenu priopćenja o smrti. Slijedi priprema pokojnika za posljednji
ispraćaj (sve po želji obitelji). Pred sobu preminulog, stavlja se svijeća - simbol vječne svjetlosti.
Slijedi dogovor o pojedinostima prijevoza.
16. Imate li kontakt s članovima obitelji u procesu žalovanja?
Sa dijelom članova obitelji imamo
kontakt u procesu žalovanja. Sve ovisi o želji i odluci obitelji. Svakog 12.-tog u mjesecu održava se Sv.
misa u kapeli Sjemeništa Ivana Pavla II u Rijeci (Tizianova 15). Tada se upriliči zajednički susret
obitelji u žalovanju.